BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 28, 2010

10 tips sukses buat saya + anda dan anda pada tahun 2011 :D

1
be grateful

 sentiasa BERSYUKUR atas apa yang korang peroleh hari ini jauhkan perasaan tertekan akibat suka membanding - bandingkan apa yang korang miliki dengan orang lain walaupun memang lah barang orang tu cantik kan tapi korang haruslah buka hati korang tu untuk terus bersyukur dan beterima kasih !

2
taking chance

selagi ada PELUANG , belajarlah seakan - akan korang akan akan hidup selamanya . tetapi HIDUPLAH seakan - akan korang akan mati esok harinya . so lepas ni korang rebutlah segala peluang dan lakukan semuanya dengan sehabis baik . ok !

3
identify your strengths as well edge
cari KEKUATAN yang ada pada diri korang . Fokus dan tingkatkann tahap kekuatan tersebut hingga ia membentuk satu nilai keterampilan yang unggul dan dihormati :) !


4
confidence  

 bukalah jalan sendiri dengan cara korang yang berhemah ye , bukan yang BERKEMAH ! . n most important usah terlalu MENGHARAP DAN BERGANTUNG pada orang lain . korang ada kaki kan so diri menggunakan kaki korang sendiri ok ? :D

5
try to make your dream a reality

 HAA . ! yang ni amat penting untuk aku ubah . n penting juga untuk korang MAYBE . :D . belajar MENCINTAI apa yang korang miliki dan bukan BERANGAN - ANGAN tentang apa yang korang harapkan [ even ada orang kata berangan tu adalah salah satu juga kunci kejayaan kan , kan ] haa , so up too u ok . :D tapi bagi aku kini rancang dengan apa yang dah tersedia ada di tangan . kerana impian HANYA akan jadi nyata jika korang mengunakan segala sumber yang ada pada saat ini untuk merealisasikannya . SELAMAT MENCUBA !

6
identify
lihat dengan jelas apa yang berada di hadapan dan juga LIHAT apa yang belum kelihatan iaitu wawasan . Gunakan visi dan misi untuk mengenal apa yang korang sasarkan . Ia sama sahaja dengan 'blue print ' untuk sukses korang sendiri .

7
start a new life
telan semua kepahitan hidup 'walau perit' dan bersiap sedia untuk MEMULAKAN HIDUP BARU dengan lebih baik . setiap hari ialah hari baru . so , pastikan hari ini lebih bagus dari semalam dan seterusnya . ok !

8
give and receiving

yang ni bergantung pada situation ok .kadang - kadang cuba renungkan balik SEMAKIN BANYAK KORANG MEMBERI SEMAKIN BANYAK KORANG MENERIMA tak kira lah dalam segi apa pun , tidak terfokus hanya pada wang atau material . pa juga yang korang lakukan demi kebaikan semua orang , korang pasti mendapat berkat dan juga penghargaan setimpal 'tapi seperti yang dikatakan bergantung pada situation ok' .



9
be the best

JADILAH MENTOR untuk diri sendiri . natijah kebaikan dan keburukan hanya akan dapat ditanggung oleh korang sendiri ;ingat tu' . melihat contoh terbaik sebagai role model pun bagus juga tetapi yang penting utamakn diri sebagai MENTOR TERHEBAT ok . u da best right ? :D


10
cherish your life
korang harus ingat HIDUP BUKAN SELAMANYA . maka , berbuat baiklah di setiap waktu [ tetapi berpada - pada ] . juga lakukanlah yang terbaik di setiap peluang dan kesempatan yang diperoleh kerana itu mungkin yang terakhir :D ok !


hakikatnya suksess adalah mindset . ia bukan tujuan dan bukan juga perjalanan . sucsess is about being and becoming . suksess ialah korang , dan korang adalah suksess ! wee ` ><*

selamat beramal semua :D






No comments:

Post a Comment

I'm still alive even though you no longer beside me :)