BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 25, 2010

I hope all this love inside me died

Salam isnin buat semua pembaca . :)
cinta memang tidak pernah lekang dari kehidupan manusia .
cinta itu ada yang memusnahkan , ada yang membangunkan .
namun baik , buruknya cinta itu adalah terpulang kepada insan yang mengaturkan perasaan cinta itu sendiri .

semalam aku bersama 2 orang temanku namun tidak seumur dariku mereka lebih tua dariku , berjalan - jalan di tepi tasik dahlai selepas menjamu selera di ' mcd ' sungguh memnag di situ tempatnya indah untuk mereka yang sedang dilamun cinta .
kakak kandung ku sudah berpasangan dengan pasangannya , dan teman kakakku yang sudah ku anggap sebagai kakakku juga sedang menelefon temananya namun temannya itu tidak dapat hadir .

dalam masa ketika itu aku sendirian berjalan di tepi tasik itu .
angai sepoi - sepoi bahas amenemani ku , sayu nya hatiku , tenang ? mungkin . sepanjang perjalanan ku di tasik dahlia itu majoriti nya adalah pasangan bercouple . teringat akan masa aku bercinta dahulu . lalu aku pun bercerita sendiri didalam diriku . indahnya saat mereka berkasih , tapi apabila bergaduh atau timbul ujian dalam perhubungan mereka bagaimana kah ? tanya aku , pada diriku sendiri .


tapi persoalan itu tidak lama bertakhta di benak fikiranku . cepat - cepat aku mengusirnya untuk apa memikirkan yang lain jika aku sendiri pun tidak benar ? desis hatiku . lalu aku berkata - kata sendiri ya aku terasa puas , serik untuk sebuah perkataan cinta itu , mungkin diakibatkan kerana perhubungan tidak berjaya yang telah ku jalani sebelum ini .
namun , ku mengangap itu semua hanya pengalaman . walau ianya tidak sebegitu indah untuk dikenang .
tapi kadang - kala perasaan menyesal tetap menyerbu di dalam diri kerana bagiku kini terlalu awal aku telah menjalani perhubungan yang bernama CINTA yang aku sendiri tidak tahu , apakah ?

terfikir ku sejenak tentang keadaan ku kini , masih adakah lelaki yang mahukan ku dengan rupa yang tidak seberapa , fizikal yang bukan mengikut citarasa , harta yang tidak pernah ada , pelajaran ? SPM pun belum ada.. masih adakah yang menginginkan ku ?
masihkah ada yang terbaik untukku ?
persoalan sekali lagi menerjah di dalam diriku . DAN KU JAWAB SEGALA SOALAN ITU DENGAN PENUH YAKIN DAN BERHARAP AGAR KERISAUAN YANG TIDAK SEPATUTNYA AKU RISAUKAN ITU DENGAN percayalah pada ilahi , azilla bahawa jodohmu itu ada . cuma cepat atau lambat . janganlah kau cari cinta itu kerana ianya pasti hadir .
namun , carilah kau ilmu , harta , juga amalan yang tidak akan datang jika tidak kau cari .

alhamdulillah ucapku didalam hati . Aku berjaya menepis segala persoalan dan legalah hatiku.lagipun usia ku memang sememanganya terlalu muda untuk mengenali erti cinta :)

lihat aku masih bisa tersenyum meski tiada pasangan malam itu :) 

single ROCK weyh ! :)
CINTAI diri sendiri :) 

stay away from me CINTA :)

No comments:

Post a Comment

I'm still alive even though you no longer beside me :)